БІОМІМЕТИЧНА ЧУТТЄВІСТЬ

Серія робіт художниці Тамари Сафарової про тілесність та суспільне прийняття в умовах війни

Через свої роботи авторка кидає виклик традиційним уявленням про красу та сексуальність. Вона підкреслює силу та витривалість жінок, які змушені адаптуватися до нових реалій свого тіла після травм, спричинених війною. 

Серія складається з ліногравюр із зображенням оголених жіночих постатей зі штучними кінцівками. Фігури зображені в розкутих позах, що символізують зовнішню впевненість особистості. Проте внутрішній емоційний ландшафт цих постатей залишається хвилюючим питанням: чи такі ж вони спокійні та впевнені всередині, як здаються зовні?  

«Знаходячись в Україні, неможливо не помічати, як багато серед нас людей зі штучними кінцівками. Жахи війни спонукають мене все більше думати про відродження, про те, що дарує нам насолоду. Мені стало цікаво, як ці люди, а саме жінки, повертають собі право на насолоду, адже в нашому суспільстві жінки досі залишаються маргіналізованою групою. Я хотіла зрозуміти, які труднощі постають перед ними під час соціальної адаптації? Чи займаються вони сексом? Чи відчувають себе при цьому привабливими та впевненими?», — ділиться мисткиня. 

У своїй суті проєкт є закликом до емпатії та підтримки з боку суспільства людей, що втратили кінцівки. Червоний колір волосся символізує вибухи та насильство війни, які спричинили як видимі (зовнішні), так і невидимі (внутрішні) травми.

Кожна гравюра створена вручну обмеженим тиражем та є унікальною. 

Частину коштів з продажу мисткиня планує передати в українську організацію, яка займається виготовленням протезів. 

Тамара Сафарова (1992 р.н., смт. Борова, Київська обл.) — українська художниця азербайджанського походження, живе і працює в Києві.

Основні теми дослідження мистецьких робіт — ідентичність, пам’ять, травма, культурна спадщина та стереотипи.

https://www.instagram.com/safarova_tamara_artist/

Авторка фото: Катерина Гринько