У роботах, представлених в рамках експозиції «Межі зникаючих форм», Олександра та Андрій досліджують вимираючі види флори й фауни, комах-одноденок і примарні межі між життям і небуттям.Образи на колажах митців влучно поєднують іронію та еротизм, природне й штучне, тілеснейефемерне, створюючи метафору крихкості буття як навколишнього середовища, так і нас самих.
Серед робот на виставці - Офелія Олександри Чичкан потонувша у річці, повертається в образі мавпи — проматері, яка все ще шукає гармонію між людиною і природою.Мавпа обʼєднує тваринне та людське, минуле і майбутнє.
І нші колажі Олександри — це візуальна Червона Книга — нагадування про живий світ, який нас полишає. Роботи зроблені з перероблених зображень, як спроба зібрати зруйнований світ наново. Воєнні дії в Україні завдають серйозної шкоди екосистемі та видам, занесеним до Червоної книги. Руйнуються природні території, горять ліси й степи, забруднюються річки та ґрунти. Багато рідкісних тварин і рослин втрачають місця проживання та можливість виживання.Війна робить зникнення реальним процесом, а не абстрактною екологічною загрозою. Під час війни зникаючі види опиняються у становищі, близькому до людського: їхнє середовище існування руйнується, а саме життя стає питанням виживання.
Колажі Олександри зібрані з фрагментів журналів і відходів, що перетворює переробку в частину художнього висловлювання.
Гоївський Сатурн на полотні Іллі Чичкана перороджується у мавпу - древнього пращура, що пожирає саму людину. Тут акт насилля перетворюється в метафору самознищення цивілізації, що втратила коріння. Мавпа-Сатурн поїдає не сина, а людство, що втратило здатність чути природу.
Серія «Ефемероптера» Андрія Страхова присвячена грецькій міфології та є продовженням циклу «Харіти», створеного в межах проєкту «Salvaged dreams», який експонувався в «Gallery X» (Дублін) та Philosophical Research Society (Лос-Анджелес). Ця серія колажів інтерпретує поняття «краси» та «потворності» через образи, створені на основі оригінального ілюстративного матеріалу старих анатомічних і зоологічних атласів. Якщо в «Харітах», або «Граціях», спостерігався процес трансформації мертвої тканини в химерні форми життя, то «Ефемероптера» зосереджена на декоративності органічно вплетеного й пронизаного симбіозу еротичних та інфернальних образів.
Виставка триватиме до 4 грудня, вхід вільний, інфа оновлюється на інстаграм сторінках Blue Velvet Underground Gallery та артпростіру «ТАМ»









Фото Каміла Янар