
Ghost of Yōtei, або ж Привид Йотей, — це сиквел хітової Ghost of Tsushima. Якщо в першій частині гравець приміряв на себе роль самурая Дзіна Сакая, який опинився в центрі подій під час монгольського вторгнення 1274 року, то тепер головною героїнею стала жінка — Ацу, найманка, яку цікавлять лише гроші й помста. І саме тут багато хто побачив спробу «натягнути сову на глобус»: мовляв, жінок-сінобі майже не існувало, а отже, розробники займаються історичним спотворенням і просуванням феміністичної повістки.

Олії у вогонь підлила Еріка Іші — американська акторка японського походження, яка озвучила Ацу. Вона вирішила, що хайп навколо майбутнього релізу — найкращий момент, щоб відверто розповісти про власні сексуальні й політичні погляди. Під час промокампанії вона активно говорила про важливість репрезентації трансгендерних людей і критикувала «білих чоловіків як клас». Це не надто вразило ігрову спільноту, але стало підґрунтям для чуток, нібито Ghost of Yōtei — набір кліше та пропагандистських штампів. У мережі навіть запустили кампанію із закликом бойкотувати гру.
Але й це ще не все. Останньою краплею для хейтерів стала… зовнішність головної героїні. Багато хто вважав, що Ацу «занадто некрасива» для відеогри. Та варто зауважити: її вигляд повністю відповідає лору. В дитинстві Ацу втратила батьків, довго жебракувала, служила у війську, а потім стала найманкою. Очевидно, що питання краси ніколи не було для неї пріоритетом. Хоча, справді, дівчат «модельної» зовнішності, як у Stellar Blade, тут немає. Проте, якщо дуже хочеться, подивитися на оголену Еріку Іші все ж можна — сучасна ігрова індустрія любить такі компроміси.

А що ж по самій грі?
По-перше, у ній немає нічого з того, про що так голосно сперечалися в мережі. Якщо гру й можна звинуватити в «різноманітті», то лише в найкращому сенсі. Ghost of Yōtei вражає буквально всім: кількістю зброї, варіативністю бойових технік, розмаїттям локацій, глибиною побічних історій і непередбачуваними сюжетними поворотами.
Події розгортаються у 1603 році на острові Хоккайдо, біля підніжжя гори Йотей. Ви граєте за Ацу — дівчину, чию родину вбили впливові можновладці. Вона прагне помсти, і гра починається з того, що Ацу вбиває першого зі «шістки Йотей», красиво викреслюючи його ім’я зі списку його ж кров’ю. Далі — весь світ перед вами: розбійники, кланові війни, пірати, зради і несподівані союзи.
Спочатку розробники планували кілька варіантів фіналу, щоб дати гравцю моральну дилему, як у Tsushima. Але зрештою відмовилися — заради цілісності сюжету. І, можливо, не дарма: тут немає «добрих» і «поганих» кінцівок — лише історія Ацу, яка завершується непередбачувано, але водночас так, що здається — інакше бути не могло.

Наостанок. Sucker Punch вкотре довели, що можуть робити великі ігри — і без шалених бюджетів. Вони буквально кинули виклик конкурентам, які нарікають, що без 100–200 мільйонів доларів неможливо створити ААА-хіт. Бюджет Ghost of Yōtei — всього $60 мільйонів (разом із маркетингом), і попри це гра вже претендує на звання «гри року».
Ghost of Yōtei не перевернула індустрію, але добряче її струснула, нагадавши, якими мають бути справжні хіти.
Текст Денис Гороховський